you've just been bitch slapped! you are now officially my bitch. welcome to the B world.

Thursday, September 9, 2010

raya dtg lagi.

i think right now everyone is busy preparing themselves for tomorrow's eid. those yg x busy pon akn buat2 nmpk busy doing nothing so that the makciks would not accuse them of being a lazy ass especially the girls sbb the guys usually do nothing. they spent their time watching forum raya kt tv or tgk cite pontianak harun sundal malam kt astro while the aunties and sistah tang tung ting kat dapor. this is actually the part which i detest most. org melayu selalu sexist. asl nama ko tu pompuan keje ko duduk dapor jadi hamba abdi. lelaki pulak keje besarkan telo. if dulu2 this is acceptable la gak sbb ppuan2 zaman dulu xkluar bekerja so duduk umah pon xbuat ape mengangkang layan laki je. but now almost every women earn their own pocket money, and lelaki plak buat2 xreti nk bg nafkah kat bini lagi pegi joli dgn betina laen ade. pastu balik umah budget mcm bos besar xnk tlg buat keje umah even nk mkn pon klu boleh nk suh si bini suap. bangang &#%@(@)# tutttt..

eh ter emo plak. kn dh lari tajuk.

slalu time2 raya mcm ni aku dh balik kampong and salunye waktu ideal for driving is around 1-2 pg sbb time tu tak jam. my dad mmg xpenah drive balik kampong time broad daylight.. the journey to kg will take around 1-2 hours je and so ktrg akn smpi pagi2 in which that time sumerang tgh tdo. nenek aku mmg dh taw sgt perangai my dad ni n so she will ask my dad nk balik bile n standby tido2 ayam bile taw ktrg nk balik so that xdelah aku end up tdo dgn ayam2 die kat luar tu. and mase time ktrg balik tu besenye all the cousins mmg dh ade kt kg. so maybe my dad nk buat magic copperfield die bgn pagi2 je die dh ade tdo sbelah pakcik aku biar pakcik aku terkejut..tp klu tiap2 tahun camtu magic ke?


bangun pagi adalah bende palinggggg malassssss kat kg sbb org2 tua ni kan suka bgn pagi. so budak2 yg x bgn pagi pon kene gak bangun pagi cover line depan sedara handai. cume org2 kental mcm aku jek yg xnk gak bgn n sanggup jadi org nomad pindah from bilik ke bilik everytime kene ambush gn the makciks including maam besar that is mak aku. bilik kat kg2 salunye mmg bnyk and so with the bantal n tilams. klu rasa2 nk nmpk invisible aku akn buat bntal tu mcm benteng pertahanan susun tgi2 pastu tdo kt the other side so dorang xpasan.

salunye buat keje ni bukan aku sorang tp gn my true accomplice iaitu abg aku. oh die lagi kental smpi kene pulas telinga suh bgn pon die boleh lagi xsedar. bebal sgt dh telinga tu agaknye. tp xbest geng gn abg aku sbb die laki. papehal pon mesti aku kene perambat dulu suh bgn sbb org tua kata ank dara xelok bgn tgh hari. tah dari mana2 je dorang petik sumber ni. what does a man has that a woman doesn't that has anything to do with waking up late. sumpah xpaham. yg xbest sbb my cousin ni pon jenis bgn awal gak kt kg so theres no way la my mom akn diamkn je ank die tdo ke tgh hari. die xtaw padahal budak2 ni same je mcm ank2 die.

bile dh bgn tu they wont just leave me alone la. xde mananye ko boleh besandar senang lenang tgk dragon ball Z pas mandi tu. kene tlg org2 kat dapor tu ok. klu ko tgk tv automatik title anak dara sejati hilang mcm tu jek. oh klu xtlg kt dapor pon kene la tlg kemas2 depan ke ape kang nnt org nk dtg beraya plak. nnt klu xtlg mak aku start la ceramah ehwal islam die.

"anak si mektam tu elokkkkk jek aku tgk bangun pagi trus tlg kemas depan basuh baju sume. ko ni dh la bgn pon lmbt pastu xreti nk tlg2 plak tu."


"tu anak mektam mak, anak mama org laen."

aku kdg mls nk amek port. tp mak aku mmg jenis persistent ckp bnyk2 kali mmg boleh jadi tertanggal telinga ko kalau dngar die membebel. so sbb mls nk dgr aku pon bgn la. tp xbuat keje pon aku akn makesure aku mcm busy dgn pegi ulang alik from dapur ke depan. if org sebok2 kt kt dapor aku akn dok dpan , klu org kt depan aku g dapor. that way ppl will think yg aku tgh kt depan tlg kemas2 and vice versa. klu 22 ade org kite masuk bilik, cari port sesuai dan smbg tdo anda. HAHA.


erm balik kampong mmg best tp antara yg xbest part nk tlg masak2 and layan guest. tah sape2 je dtg pastu tny

" ni ke ank ko miah? eh dh besar panjang eh...ni yg baya si zaid kan. cantik molek dh besar eh. dulu kecik smemeh je aku tgk. "

dan2 bile die ckp camtu aku automatik idung kembang kempis control ayu kot2 ank die tu hensem belaka baru balik blaja kt obersea n kebetulan maknye tu tgh cari2 menantu . tak nak la nnt orang kata melepas plak. hakhak.

actually bnyk je mnde2 yg aku xsuke time raya tp layankan saje sbb time raya ni la kite bleh kaut untung duit raya sebanyak yg boleh. harhar. tp raya kali ni xbest for me sbb i dont feel like celebrating eid at all. no baju raya, no kasut raya, kuih raya, no nothing. maybe btul la kata orang raya ni bile dh maken besar maken xbest. paling xbest mestila dh xdpat duit rayaaaa...lagi kene bg kt orang ade.huwarrghhh bencinye. =_=

ok lah, pnjang lak mmbebel. happy eid to all from Pn B dan suami.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...